Aile Katılımı


Aile Katılımı-16
14.04.2014- Beş-altı adet nesneyi çocuğunuzun önüne koyarak bu nesnelere dikkatle bakmasını sağlayabilirsiniz. Çocuğunuz görmeden bu nesnelerden birini çıkararak veya başka bir nesne ekleyerek, eklenen ya da çıkartılan nesneyi sorabilirsiniz.
15.04.2014- Evde veya dışarıda çocuğunuza bazı nesneleri, sembolleri göstererek bunların adlarını ve kullanıldığı yerleri sorabilirsiniz.
16.04.2014- Evde bir iple veya kurdele ile yerde yapacağınız şekiller üzerinde yürümesini sağlayabilirsiniz (düz çizgi, zikzak, eğri çizgi vb.).
17.04.2014- Çocuğun eline farklı nesneler (kırılmayacak özellikte) vererek belirlediğiniz hedefe atmasını isteyebilirsiniz. Gerekirse önce siz örnek olun, sonra onun atmasını isteyin. Hangi araçları daha kolay attığını, hangilerini daha uzağa / yakına attığını konuşabilirsiniz.
18.04.2014- Çocuğunuza hangi olaylar karşısında mutlu veya neşeli olabileceğini, ne tür olaylar karşısında gülebileceğini sorarak onun duygu ve düşüncelerini anlatmasını sağlayabilirsiniz.


Aile Katılımı-15
24.02.2014-Çocuğunuzla birlikte çeşitli taklit yürüyüşlerini canlandırınız. (ihtiyar adam, balerin, hamile kadın, asker, ayağı alçıda olan biri, kurbağa, tavşan, leylek, ayı, maymun vb.)
25.02.2014-Çocuğunuza ne zaman mutlu, üzgün, sinirli, kıskanç, hırçın, kızgın olabileceğini sorarak onunla duygularınızı paylaşmasına fırsat veriniz.
26.02.2014-Vereceğiniz yönergelere uygun koşmasını sağlayınız. (Parmak ucunda, topuklarda hızlı, yavaş – yanlara, öne – geriye vb.)
27.02.2014-Çocuğunuza ev ile ilgili küçük sorumluluklar vererek bunları istediği zaman yapabileceğini söyleyiniz.
28.02.2014-Çocuğunuza sembollerle ilgili örnekler vererek veya açıklamalar yaparak ilgili sembolü sorabilirsiniz.

Aile Katılımı-14
10.02.2014-Sıra ile bir kağıda uzun ve kısa çizgiler çizerek şekiller oluşturunuz, çizdiğiniz çizginin uzun mu kısa mı olduğunu söyleyiniz. Örneğin, anne uzun çizgi çizer, çocuk kısa çizgi, baba uzun çizgi çizer ve dikdörtgenin üç kenarı çizilir, sıradaki tamamlamak için ne çizecek?
Evdeki en uzun boylu ve en kısa boylu kişiyi karşılaştırarak çocuğunuzun bulmasını sağlayınız.
11.02.2014-Önce çift ayakla zıplayarak birlikte belli bir mesafeyi yarış halinde gidiniz, sonra tek ayakla zıplayarak belli bir mesafeyi gidiniz.
12.02.2014-Birlikte bir çift çorap veya eldiven çiziniz, kesiniz ve renklendiriniz. Ertesi gün okula gönderiniz.

Aile Katılımı-13
24.12.2013-Çocuğunuzla birlikte fasulyeler ve çubuklar ile "1-5" arası rakamları yazınız.
25.12.2013-Fatih Sultan Mehmet'in hayatı ve İstanbul'u nasıl fethettiği ile ilgili konuşunuz.
26.12.2013-Panorama 1453 gezisinden neler öğrendiği, neler gördüğü ile ilgili kartona veya A4 kağıdına resim çalışması yapınız. Okula gönderiniz.
27.12.2013-Deney-Bir bardağa su doldurunuz. Bardağı elinize aldıktan sonra, üzerine yarım A4 yapıştırınız, elinizle kontrol ediniz. (Hava boşluğu kalmasın) Sonra da ters çeviriniz. Su dökülmeyecektir. Kağıdın altında havanın basıncı olduğu ve suya doğru kuvvet uyguladığını söyleyiniz, sohbet ediniz, çocuğunuzun yapmasına fırsat veriniz.

Aile Katılımı-12
17.12.2013-Tutumlu olma üzerine sohbet edip, okulda yapılanlar hakkında konuşunuz. Daha sonra çocuğunuzla birlikte bir kumbara tasarlayınız, süsleyiniz. Kutudan veya pet şişeden vs. olabilir. Az da olsa ara ara para biriktirmesi üzerine konuşunuz, uygulayınız.
18.12.2013-Türkiye'nin bölgelerini tekrar ediniz. Siz nereli iseniz, o ilin hangi bölgede olduğunu konuşunuz.
19.12.2013-Televizyondan veya internetten hava durumunu izleyip bölgelerin isimlerine dikkat etmesini sağlayınız.
20.12.2013-Bu haftasonu için ödevimiz bir kartona Türkiye haritasi çizmek ve cocugunuzla birlikte ülkemizin hangi bölgesinde nelerin yetistiğini arastirarak haritaya yerlestirmek. Ornegin Dogu Karadeniz bölgesine çay taneleri yapistirmak gibi. Yapistirilamayan yiyeceklerin resmini yapistirabilir veya cizebilirsiniz... Iyi eğlenceler :)

Aile Katılımı-11
09.12.2013-"Önce, şimdi, sonra" kavramları ile ilgili sorular sorunuz. Konuşunuz. Bir faaliyet, iş yaparken önce ne yapmalıyız, şimdi ne yapıyoruz, sonra ne yapacağız deyip uygulayınız.
10.12.2013-Çocuğunuz ile beraber resim yapınız ve resmini anlatmasını isteyiniz. Resmi okula gönderiniz.
11.12.2013-Üzerinde düz şeritler çizilmiş olan kağıdı vererek ve şeritlerden düz kesmesini isteyiniz. Kestikleri ile üretici bir şekilde faaliyet yapmasını söyleyiniz.
12.12.2013-Kestiğiniz şeritleri ucuca yapıştırarak halka şekline getirip zincir oluşturunuz. (Faaliyetleri çocuk yapsın, siz sadece rehberlik ediniz.)
12.12.2013-Sıcak su(yanmayacak şekilde tabi) ve soğuk su dolu iki kap getirerek elini suya sokmasına ve hangisinin sıcak hangisinin soğuk olduğunu buldurunuz. Ilık suyu nasıl elde edebileceğini sorun ve buldurmaya çalışın, (hemen söylemeyin)uygulamasına fırsat verin, kendi kendine yapsın. Dökülme riskine karşı büyük tepsi içinde yapabilirsiniz.


Aile Katılımı-10
03.12.2013-Evdeki kaşık ve çatalları kullanarak ikili örüntü çalışması yaptırınız.
Örnek: Kaşık-çatal-kaşık-çatal-kaşık-çatal.....Dizdikten sonra, sırayla önce çocuğunuz gözünü kapatsın, siz bir tanesini alın, hangisinin eksik olduğunu bulsun, sonra siz gözünüzü kapatın, o bir tanesini eksiltsin. Başka nesnelerle de yapabilirsiniz, örn: düğmeler  vb.
04.12.2013-Evde mutfakta bulunan sebzeler üzerine konuşun. Mutfaktaki sebzelerin resimlerini A4 kağıdına birlikte çiziniz. Ertesi gün okula getirmesi gerekmektedir.
05.12.2013-Dişlerin nasıl fırçalanması gerektiğini çocuğunuza uygulamalı olarak gösteriniz. Önce izleyiniz. http://www.youtube.com/watch?v=IySm9iNBEGU
06.12.2013-Çocuğunuzla birlikte yağmur yağarken pencereden yağmurun yağışını gözlemleyip yağmur tekerlemesini söyleyiniz.(Yağ yağ yağmur, teknede hamur, bahçede çamur, ver Allah'ım ver, sicim gibi yağmur)


Aile Katılımı-9
25.11.2013-Çocuğunuzla birlikte gazete kağıdından toplar yaparak hedefe atma ve yakalama oyunları oynayınız.
26.11.2013-Çocuğunuzla evde muslukların açık kalmaması, odadan çıkarken lambaların kapatılması hakkında konuşarak ona bazı sorumluluklar veriniz. (benim sorumluluğum muslukları kapatmak, senin görevin lambaları kapatmak, anlaştık mı, vs. gibi)
27.11.2013-Çocuğunuzla teypten, radyodan dinlediğiniz seslerin taklidini yapınız.
28.11.2013-Çocuğunuzla birlikte mutfakta desen ve şekilleri aynı olan çatal ve kaşıkları eşleştiriniz.
29.11.2013-Bir günlük gazetedeki resimleri çocuğunuzla birlikte inceleyerek insanların duygularını yüzlerinden tanımaya çalışınız.


Aile Katılımı-8
18.11.2013-Meyveleri tadından tanıma oyunu oynayınız.
19.11.2013-Çocuğunuza okulda oynadığı ve sevdiği bir oyunun kurallarını anlatmasını isteyebilirsiniz. Sonra da bu oyunu beraber oynayınız.
20.11.2013-Çocuğunuzdan evdeki çeşitli eşyaların etrafından kalemle geçerek izini kağıda çıkarmasını isteyiniz.
21.11.2013-Çocuğunuzdan, evdeki büyük ve küçük eşyaların adlarını söylemesini isteyiniz.
22.11.2013-Çocuğunuzla birlikte daire şekilleri çizip keserek, tırtıl oluşturmasına rehberlik ediniz. Tırtılı kırmızı ve mavi renklerine boyamasını isteyiniz.

Aile Katılımı-7
1-Çocuğunuzla Kızılay'ın neden var olduğunu, Kızılay Haftasında neler yapıldığını konuşunuz.
2-Beraber ilk yardım çantası hazırlayabilirsiniz.

Aile Katılımı-6
Oyun Etkinliği (Yaprak Bulma)
Öncelikle birlikte dışarı çıktığınızda bir doğa gezisi yaparak, birçok yaprak toplamalısınız.
1- Aile bireylerinden birisi ebe olarak seçilir.
2- Ebe seçilen kişi evin herhangi bir bölümüne bir ya da daha fazla sayıdaki yaprağı saklar. Geri kalan kişiler ebenin verdiği ipuçlarından yola çıkarak saklnamış olan yaprak ya da yaprakları bulmaya çalışırlar.
3- Yaprağı önce bulan ya da daha fazla sayıda yaprak bulan kişi bir sonraki oyunda ebe olma hakkını kazanmış olur.
İyi eğlenceler :)

Aile Katılımı-5
Konu: Duyu Organları
1- Duyu organlarımız ile ilgili sohbet ediniz, bunların önemi ile ilgili konuşunuz.
2- Herhangi bir duyu organının görevini yapamaması durumunda günlük yaşantımızı ne şekilde sürdürebileceğimizi ve ne gibi zorluklarla karşılaşabileceğimizi, bu zorlukları ne şekilde aşabileceğimizi tartışınız.

Aile Katılımı-4
Konu: Hayvanları Koruma Günü
1- Çocuğunuzla, Hayvanları Koruma Günü'nde neler yapılabileceği, hayvanları nasıl koruyabileceğimiz hakkında konuşunuz. Hayvanların ürkütülmeden sevilmesi gerektiği gibi konulardan bahsediniz. 
2- Çocuğunuzla, çeşitli hayvan resimlerini kullanarak hayvanlar albümü oluşturup, oluşturduğunuz albümü arkadaşlarıyla paylaşması için okula gönderiniz.
3- Beraber Hayvanat Bahçesi'ne gidebilirsiniz.
4- Çocuğunuza bakımını üstelenebileceği bir hayvan (kaplumbağa, kuş, kedi, balık vb.) alabilirsiniz.

Aile Katılımı-3
Sonbahara uygun olan giyecek resimlerini dergi ve gazetelerden keserek bir pano oluşturabilirsiniz.
Sonbaharda yaprakların nasıl değiştiği ile ilgili sohbet ediniz. Farklı renklerde yaprakları (sarı, turuncu, kahverengi) inceleyiniz.

Aile Katılımı-2
Hafta sonunda çocuğunuzla parkta veya doğada bir gezi yaparak hangi mevsimde olduğunuzu konuşabilir, çevremizde gerçekleşen değişiklikleri gözlemleyebilirsiniz.
Sonbahar mevsiminin özelliklerini gözlemlerinize ve bilgilerinize dayanarak anlatabilir, soru-cevap ve keşif yolu ile öğrenmesini sağlayabilirsiniz.

Aile Katılımı-1
Konu: Dünya Çocuk Günü

Çocuklara önem veren milletler, Ekim ayının ilk pazartesi gününü "Dünya Çocuk Günü" olarak kabul etmişlerdir. Bizim milletimiz de bu güne önem vermiştir. Dolayısıyla bu gün hem kendi çocuklarımızı hem ülkemizin hem de dünyanın tüm çocuklarını kucaklayalım :)
Günün önemiyle ilgili olarak çocuklarımızla lütfen konuşalım ve birlikte tartışalım :) İyi sohbetler :)

Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
Çocuklarımız okullarına merhaba derken siz sayın velilerimiz için de uzun ve çok değerli zamanların geçeceği bu yolda başlangıç olarak Dünya Çocuk Günü dolayısıyla da evrensel hakları olan miniklerimizin bildirgesini ele alalım istedim :)
(Çocuklarla sohbet ederken ilkeleri çocukların seviyesine indirgeyelim lütfen :)

1. İlke
Tüm dünya çocukları bu bildirgedeki haklardan din, dil, ırk, renk, cinsiyet, milliyet, mülkiyet, siyasi, sosyal sınıf ayrımı yapılmaksızın yararlanmalıdır.

2. İlke
Çocuklar özel olarak korunmalı, yasa ve gerekli kurumların yardımı ile fiziksel, zihinsel, ahlaki, ruhsal ve toplumsal olarak sağlıklı normal koşullar altında özgür ve onurunun zedelenmeyecek şekilde yetişmesi sağlanmalıdır. Bu amaçla çıkarılacak yasalarda çocuğun en yüksek çıkarları düşünülmelidir.

3. İlke
Her çocuğun doğduğu anda bir adı ve bir devletin vatandaşı olma hakkı vardır.

4. İlke
Çocuklar sosyal güvenlikten yararlanmalı, sağlıklı bir biçimde büyümesi için kendisine ve annesine doğum öncesi ve sonrası özel bakım ve korunma sağlanmalıdır. Çocuklara yeterli beslenme, barınma, dinlenme, oyun olanakları ile gerekli tıbbi bakım sağlanmalıdır.

5. İlke
Fiziksel, zihinsel ya da sosyal bakımda özel gereksinime ihtiyacı olan çocuğa gerekli tedavi, eğitim ve bakım sağlanmalıdır.

6. İlke
Çocuğun kişiliğini geliştirmesi için anlayış ve sevgiye gereksinimi vardır. Anne ve babasının bakımı ve sorumluluğu altında, her durumda bir sevgi ve güvenlik ortamında yetişmelidir. Küçük yaşlarda çocuğu annesinden ayırmamak için bütün olanaklar kullanılmalıdır. Ailesi ve yeterli maddi desteği olmayan çocuklara özel bakım sağlamak toplumun ve kurumların görevidir. Çocuk sayısı fazla olan ailelere devlet yardımı yapılmalıdır.

7. İlke
Genel kültür ve yeteneklerini, bireysel karar verme gücü, ahlaki ve toplumsal sorumluluğu geliştirecek ve topluma yararlı bir üye olmasını sağlayacak eğitim hakkı verilmelidir. Bu eğitimde sorumluluk önce ailenin olmalıdır. Eğitimin ilk aşamaları parasız ve zorunlu olmalıdır.

8. İlke
Çocuk her koşulda koruma ve kurtarma olanaklarından ilk yararlananlar arasında olmalıdır.

9. İlke
Çocuklar her türlü istismar, ihmal, ve sömürüye karşı korunmalı ve hiçbir şekilde ticaret konusu olmamalıdır. Çocuk uygun bir asgari yaştan önce çalıştırılmayacak, sağlığını ve eğitimini tehlikeye sokacak fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişmesini engelleyecek bir işe girmeye zorlanmayacak ve izin verilmeyecektir.

10. İlke
Çocuk ırk, din ya da başka bir ayrımcılığı teşvik eden uygulamalardan korunacaktır. Anlayış, hoşgörü, insanlar arası dostluk, barış ve evrensel kardeşlik ortamında enerji ve yeteneklerini diğer insanların hizmetine sunulması gerektiği bilinciyle yetiştirilmelidir.

12 yorum:

  1. Sayın veliler, sohbetiniz esnasında hoşunuza giden karşılıklı konuşmaları bizimle paylaşabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  2. Ayşe Hanım Ceren bugün eve keyifsiz geldi, ne olduğunu sordum ''unuttum'' dedi aradan zaman geçince ''bunu dinlemelisin anne''' diyerek ''bugün okulda öğretmen bizi sınav yaptı Nisa, Gülce ve ben 1 aldık bir kaç kişi 2 aldı bir kişi 10 aldı''diye devam etti. Bende sağlık olsun, bir dahakine siz 10 alırsınız dedim :)) Ceren de bana çok güldü herhalde tiyatro yapıyor. Ama çok gerçekçiydi inanmakla inanmamak arasında karar veremedim :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız hanım merhaba. Gülce, Nisa ve Ceren sınıfta oyun zamanı geldiğinde, sandalyeleri ilköğretim sınıfındaki gibi diziyorlar. Kalem ve kağıtları üzerine koyuyorlar. Kendilerine sınıf ortamı oluşturuyorlar, canlandırma yapıyorlar. Muhtemelen onu anlatıyor olmalı :)) Derecelendirmesi de ilginç olmuş :)) Sevgiler..

      Sil
  3. Tüm çocukların dünya çocuk günü kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  4. İyi akşamlar Ayşe hanım etrafında okula giden çok kişi var oda öyle hayal ediyor herhalde.Ama bugün itiraf etti ben sana şaka yapmıştım dün akşam dedi ve bugün ağaçlardan böcek indirip yaprak toplamışlar ,ağaç yapmışlar ağaçları çok güzel olmuş,çocukların ellerine sizinde emeklerinize sağlık diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceren'i seviyorum :) Sevgiler..

      Sil
    2. Ceren de öğretmenini çok seviyor....

      Sil
  5. yagmurla bu aksam bir calisma yaptik ve pazartesi gunu gondericem.umarim dogru anlamisimdir.pitbul bile seven bir cocuk,evde balik besliyor he bir de karinca:))halinin altina gonderip hayatlarini bile kurtariyor ve ekmek kirintilariyla sineklerede arilara da bakiyor.yasam alani istiyoruz evimizde,magduruz:)))

    YanıtlaSil
  6. Yagmur cok hos bir kiz masallah :) ince dusunceli. Karincalari bile beslemek cok ozel bir dusunce inceligi. Bu durumda magdur oluyorsunuz tabiii :) dun dinozor ailesini bile tanitti bana isimleriyle :)

    YanıtlaSil
  7. ayşe hn öncelikle özürdilerim bugünkü toplantı tamamen aklımdan çıkmış inanın eşim yurtdışında kızımında göz kapağı yarıldı ben onunla uğraşıken unutmuşum yoksa sizinle görüşmeyi bende çok istiyordum inanın çok üzüldüm rica etsem bi boşluğa beni sıkıştırsanız çok memnun olurum size karşı yapılmış bir ayıp olarak düşünmeyin bu gün kızımın bantları acıldı hastanedeydim berkayı bile başka bir arkadaş aldı dergiyide berkay götürmüyor öğretmen bunu istemiyor diyordu bende netten ödev vericeksiniz diye bekliyordum tekrardan özürdilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlıyorum. Çok geçmiş olsun. Allah şifalar versin. Zor bir zaman olmuş. Uzun bir süre programımız dolu. Ben size yeni gününüzü daha sonra bildireceğim. "Aile Katılım" dergisini istiyorum, herkes cumadan eve götürüyor, çalışmasını yapıp pazartesi geri getiriyorlar. Berkay için de aynı durum geçerli. Bir de günlük aile katılımı çalışmalarımız var, onu da yorum yazmış olduğunuz "Aile Katılımı" sekmesinden takip ediniz ve her gün uygulatınız. Sevgiler...

      Sil
    2. Bunları çok beğendim süper.Çok basit gibi görünselerde bazen insanın aklına gelmiyor.Kesinlikle öğretici ve yararlı

      Sil