• İkişerli grup olup yan yana sandalyelere ya da minderlere otururlar.
• Önceden kartlara çizilmiş olan dudak ve kulak resimleri çocuklara gösterilerek bunların ne amaçla kullanılabileceği sorulur. Çocukların tahminlerine göre öğretmen dudak resminin konuşma, kulak resminin ise dinleme kuralını hatırlatmak için kullanıldığını açıklar.
• Her bir gruptaki çocuklar kulak ve dudak resimlerinden birer tane alırlar. Dudak resmini alan çocuğun seçtiği kitaptaki öyküyü arkadaşına anlatacağı;
kulak resmini alan çocuğun ise dinleyeceği söylenir.
• Öyküyü anlatmayı bitiren çocuk konuşmayı sembolize eden dudak resmini eşine verir ve kulak resmini alarak arkadaşının seçtiği kitaptaki öyküyü anlatmasını dinler.
Kıymetli veliler, çok etkili ve verimli bir çalışmaydı.
Siz de evde çocuğunuzla aynı uygulamayı mutlaka yapınız.
Birlikte hikaye okurken bu yöntemi kullanınız.
Anlatma ve dinleme alışkanlığını kazandırmak anlamında çok çok önemli bir çalışma.
Çocuklar anlatabiliyor ama dinleme alışkanlığının daha da gelişmesi için mutlaka yapılması gereken bir çalışma.
Sevgiler..
simdiye kadar en begendigim calismalardan biri.gecen hafta yagmur cok hasta oldugu icin gelemedi ve ben strese girdim kacirdigi icin bircok etkinligi.bir haftadir hicbir sey yediremiyorum,fotolarda da cok belirgin zayifladigi.konuyla alakasi ne diyceksiniz,tam iyilesmedi ama yine de gonderiyorum bu hafta.calismalardan geri kalsin istemiyorum cunku acigi kapatamayiz.umarim enerjisi vardir sinifta.
YanıtlaSilEvet o hafta hakikaten yorgundu ve ara ara başını masaya koyup oturuyordu. Fatma hanım çalışmalardan geri kalmaz, eksik olmaz merak etmeyin, "sarmal" bir programımız var, önceki çalışmaları ara ara tekrar ediyoruz. Hem pekişmiş hem de gelmeyenler için yeniden yapmış oluyoruz. Sevgiler..
Sil