GÖSTER-ANLAT
ETKİNLİĞİ LİSTESİ
|
|
Yağız YURDUGÜR
|
25.11.2013
Pazartesi
|
Berkay AKTAY
|
26.11.2013
Salı
|
Tuğçe BAKİ
|
27.11.2013
Çarşamba
|
Berke BAYTAROĞLU
|
28.11.2013
Perşembe
|
Ahmet Yağız KUL
|
29.11.2013
Cuma
|
Ekin Zilan SAVAŞ
|
02.12.2013
Pazartesi
|
Ceren CİNDEMİR
|
03.12.2013
Salı
|
Doruk BAYTAROĞLU
|
04.12.2013
Çarşamba
|
Murat Arda ÖZBEK
|
05.12.2013
Perşembe
|
Gülcenil POLAT
|
06.12.2013
Cuma
|
M. Anıl AKSU
|
09.12.2013 Pazartesi
|
Elanur KÜÇÜK
|
10.12.2013 Salı
|
S. Sena ÇİÇEK
|
11.12.2013 Çarşamba
|
Kerem PINAR
|
12.12.2013 Perşembe
|
Nisanur ÖZSOBACI
|
13.12.2013 Cuma
|
Yağmur YOĞURTÇUOĞLU
|
16.12.2013
Pazartesi
|
Eren BAYRAM
|
17.12.2013
Salı
|
Muhammet Emin DİNÇ
|
18.12.2013
Çarşamba
|
Hüseyin Kürşat SAĞLAM
|
19.12.2013
Perşembe
|
Duru YELEĞEN
|
20.12.2013
Cuma
|
Tuğçe DEMİRHAN
|
23.12.2013
Pazartesi
|
GÖSTER-ANLAT NASIL BİR ÇALIŞMADIR?
Çocukların evlerinden getirdikleri ve kendi seçtikleri eşyaları nesneleri grup önünde arkadaşlarına göstermesini ve onunla ilgili bir tanıtım yapmalarını kapsamaktadır. Bu çalışmadaki amacımız;
- Öğrencilerimizin grup önünde konuşma ve sunum yapma becerisini güçlendirme,
- Kendine güven duymasını cesaretlendirme,
- Yeni ve farklı nesneleri tanıtma ve böylece bilgi ve deneyim alanlarını genişletme,
- Dinleme ve inceleme becerilerini geliştirme,
- Ayrıntılara dikkati yoğunlaştırma,
- Soru sorma ve sorulara uygun cevap verme becerisi kazandırma,
- Aileleri, çocukların anaokulundaki öğrenme yaşantılarına dahil etme,
- Kendini bir iş için sorumlu hissetmesini ve sorumluluğunu yerine getirme alışkanlığı kazanmasını sağlamaktır.
Göster – Anlat çalışması uygulamada basitten karmaşığa doğru birkaç gelişimsel aşamadan oluşmaktadır.
- Aşamada; Sınıf öğretmeni getirdiği eşyaları, nesneleri çocuklara tanıtacaktır. Böylece çalışmanın nasıl yapıldığını anlamalarında çocuklara model olunacaktır. Seçimlerimizin çocukların daha önce görmediğini tahmin ettiğimiz nesne ve eşyalar olmasına dikkat edeceğiz.
- Aşamada; Bu çalışma için hazırladığımız Göster – Anlat sırası size geldiğinde, belirtilen zamanda, çocuğunuzun istediği bir şeyi okula getirmesini istiyoruz. Çocuğunuzun dikkatini çekebileceğiniz çok sayıda ilginç şey bulabileceğinize eminiz. Bu bir oyuncak olabileceği gibi bir ev eşyası ya da evin dışından temin edebileceğiniz size ve çocuğunuza ilginç gelebilecek her şey olabilir . Çocuğunuzun Göster – Anlat seçimi ile ilgili evde bir ön çalışma yapabilirsiniz. Bu, yeni şeyler keşfederken eğlenmenin de yaşanabileceği bir çalışmadır. Çocukların, getirecekleri eşya ile ilgili, arkadaşlarına sormaları gereken soruları birlikte hazırlayınız, sormasını sağlayınız.
Uygulamada; Çocuğun arkadaşlarına getirdiği eşyayı önce göstermesi, uygunsa elden ele geçirilerek dokunması, ilgili özelliklerini tanıtması, arkadaşlarına sorular sorması, onların sorularına cevaplar vermesi istenecektir. Tanıtımdan sonra bu eşyanın ayrılan özel bir yerde sergilenmesi istenecektir.
Çocuğunuza Göster – Anlat gününde ne yaptıklarını, gördükleri şeyin adını, özelliklerini, kimin getirdiğini sorarak çalışmamıza katılabilirsiniz. Evinizde de aynı oyunu oynayabilirsiniz.
Örnek Çalışmalar
Elma Keseceği
Çöp Toplayan Robot
Kaynak: www.coskun.k12.tr
Ayşe hanim,ben tamm anlayamadim sanirim önce evde bir sey bulup ilgisini çeken daha sonra onunla ilgili bilgi verip ,sinifta arkadaslarina anlatmasini isteyecegiz dimiii!!!(eger dogru anladiysm istedigi sinifa gekebilcek hersey olabilir mi?ebru.
YanıtlaSilAyşe Hanım Kerem 12 sinde okula gelemediğinden etkinliğini en sona bırakılır sanırım değil mi?24 aralık'ta yapsa olur mu?
YanıtlaSilSevgiler.Ayşegül
24 Aralık olsun Ayşegül hanım :)
SilTamamdır:)Sevgiler.
Sil