19 Kasım 2013 Salı

Göster-Anlat Uygulaması Başlıyor


GÖSTER-ANLAT ETKİNLİĞİ LİSTESİ
Yağız YURDUGÜR
25.11.2013 Pazartesi
Berkay AKTAY
26.11.2013 Salı
Tuğçe BAKİ
27.11.2013 Çarşamba
Berke BAYTAROĞLU
28.11.2013 Perşembe
Ahmet Yağız KUL
29.11.2013 Cuma
Ekin Zilan SAVAŞ
02.12.2013 Pazartesi
Ceren CİNDEMİR
03.12.2013 Salı
Doruk BAYTAROĞLU
04.12.2013 Çarşamba
Murat Arda ÖZBEK
05.12.2013 Perşembe
Gülcenil POLAT
06.12.2013 Cuma
M. Anıl AKSU
09.12.2013 Pazartesi
Elanur KÜÇÜK
10.12.2013 Salı
S. Sena ÇİÇEK
11.12.2013 Çarşamba
Kerem PINAR
12.12.2013 Perşembe
Nisanur ÖZSOBACI
13.12.2013 Cuma
Yağmur YOĞURTÇUOĞLU
16.12.2013 Pazartesi
Eren BAYRAM
17.12.2013 Salı
Muhammet Emin DİNÇ
18.12.2013 Çarşamba
Hüseyin Kürşat SAĞLAM
19.12.2013 Perşembe
Duru YELEĞEN
20.12.2013 Cuma
Tuğçe DEMİRHAN
23.12.2013 Pazartesi


GÖSTER-ANLAT NASIL BİR ÇALIŞMADIR?
          Çocukların evlerinden getirdikleri ve kendi seçtikleri eşyaları nesneleri grup önünde arkadaşlarına göstermesini ve onunla ilgili bir tanıtım yapmalarını kapsamaktadır. Bu çalışmadaki amacımız;
  • Öğrencilerimizin grup önünde konuşma ve sunum yapma becerisini güçlendirme,
  • Kendine güven duymasını cesaretlendirme,
  • Yeni ve farklı nesneleri tanıtma ve böylece bilgi ve deneyim alanlarını genişletme,
  • Dinleme ve inceleme becerilerini geliştirme,
  • Ayrıntılara dikkati yoğunlaştırma,
  • Soru sorma ve sorulara uygun cevap verme becerisi kazandırma,
  • Aileleri, çocukların anaokulundaki öğrenme yaşantılarına dahil etme,
  • Kendini bir iş için sorumlu hissetmesini ve sorumluluğunu yerine getirme alışkanlığı kazanmasını sağlamaktır.
    Göster – Anlat çalışması uygulamada basitten karmaşığa doğru birkaç gelişimsel aşamadan oluşmaktadır.
  1. Aşamada; Sınıf öğretmeni getirdiği eşyaları,  nesneleri çocuklara tanıtacaktır. Böylece çalışmanın nasıl yapıldığını anlamalarında çocuklara model olunacaktır. Seçimlerimizin çocukların daha önce görmediğini tahmin ettiğimiz nesne ve eşyalar olmasına dikkat edeceğiz.
  2. Aşamada; Bu çalışma için hazırladığımız Göster – Anlat sırası size geldiğinde, belirtilen zamanda, çocuğunuzun istediği bir şeyi okula getirmesini istiyoruz. Çocuğunuzun dikkatini çekebileceğiniz çok sayıda ilginç şey bulabileceğinize eminiz. Bu bir oyuncak olabileceği gibi bir ev eşyası ya da evin dışından temin edebileceğiniz size ve çocuğunuza ilginç gelebilecek her şey olabilir . Çocuğunuzun Göster – Anlat seçimi ile ilgili evde bir ön çalışma yapabilirsiniz. Bu, yeni şeyler keşfederken eğlenmenin de yaşanabileceği bir çalışmadır. Çocukların, getirecekleri eşya ile ilgili, arkadaşlarına sormaları gereken soruları birlikte hazırlayınız, sormasını sağlayınız.
    Uygulamada; Çocuğun arkadaşlarına getirdiği eşyayı önce göstermesi, uygunsa elden ele geçirilerek   dokunması, ilgili özelliklerini tanıtması, arkadaşlarına sorular sorması, onların sorularına cevaplar vermesi istenecektir.  Tanıtımdan sonra bu eşyanın ayrılan özel bir yerde sergilenmesi istenecektir.

         Çocuğunuza Göster – Anlat gününde ne yaptıklarını, gördükleri şeyin adını, özelliklerini, kimin getirdiğini sorarak çalışmamıza katılabilirsiniz. Evinizde de aynı oyunu oynayabilirsiniz.

Örnek Çalışmalar
Elma Keseceği
Çöp Toplayan Robot

4 yorum:

  1. Ayşe hanim,ben tamm anlayamadim sanirim önce evde bir sey bulup ilgisini çeken daha sonra onunla ilgili bilgi verip ,sinifta arkadaslarina anlatmasini isteyecegiz dimiii!!!(eger dogru anladiysm istedigi sinifa gekebilcek hersey olabilir mi?ebru.

    YanıtlaSil
  2. Ayşe Hanım Kerem 12 sinde okula gelemediğinden etkinliğini en sona bırakılır sanırım değil mi?24 aralık'ta yapsa olur mu?
    Sevgiler.Ayşegül

    YanıtlaSil