5 Aralık 2013 Perşembe

Engel Türlerini Tanıtık ve Resimlerini Çizdik

Engelli arkadaşlarımızla ilgili detay bilgiler öğrendik.
Resimler üzerinde konuştuk. Siz de çocuklarınızla resimler üzerinde konuşup pekiştiriniz.
Görme, işitme, bedensel vs. engellerin olduğunu artık biliyoruz.
Sarı renkli olan sembolün, engellilere ait mekanlar olduğunu, 
o mekanları kullanmamız gerektiğini öğrendik.
Ardından aklımızda kalanları çizdik, hangi engeli çizdiklerini konuştuk.






































Hepsi o kadar harika resimler ki... 
Minicik kalplerindeki aslında kocaman olan dünyalarını yansıtıyorlar...
Sevgiler...

7 yorum:

  1. Bu yaş gruplarinin bu durumu kavramalari onlara anlatmak çok önemli.disarida engelli bir insan gördüklerinde umarim bugünki empati oyunlari akillarina gelir ve ona göre davranirlar.aslinda ayni çalismayi otizimli çocuklar için uygulayabilirsek ne güzel olur.ben kendi adima disarida gördügüm zaman nasilanlatmam gerektigini bilemiyorum(otizm)bende araştiricam ama bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim.ebru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru hanım, engel derecesine göre değişiyor; ama otizmlıler dışarıdan bakınca kolay kolay fark edilmezler. Genelde down sendromlular dışarıdan bakınca fiziksel özelliklerinden fark edilebiliyor. Yukarıya doğru çekik göz, kalın ense, yüzleri yuvarlak ve basık, burun küçük, saçlar ve kaşlar seyrek, konuşma zorluğu vs. gibi fiziklsel olarak fark edilebilecek özellikleri var. Down Sendromlu arkadaşlarımızı da Fatma hanımın anlattığı gibi anlatmamız yeterli :) Sevgiler..

      Sil
  2. ne guzel resimler cizmisler valla bakmaya doyamiyorum.bu yas gurubunun temali bir resim cizebildigini bilmiyordum.bir iki ayda cocuklarda gorulen degisim beni sasirtiyor...(fatma)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma hanım, tematik resimlerimiz çok güzeldir bizim :))

      Sil
  3. ebrucum valla ben de bu durumu yagmura nasil anlatacagimi bilemiyorum cogu zaman.ama sordugunda bazi cocuklarin farkli olduklarini,belki yuruyemedikleri,konusamadiklarini ama bu ihtiyaclarini gidermenin yolunu bulduklarini(isaret dili,tekerlekli sandalye,arkadas kopek gibi) bazi konularda farkli yetenekleri oldugunu ve anne babalarinin onlari da cok sevdiklerini falan soyluyorum.umarim yeterli oluyordur,daha fazlasini buyuduklerinde ogreneceklerdir zaten.optum canim.

    YanıtlaSil
  4. Tesekkurler fatmacigim,her zaman o.mmakla birlikte bazen otizmli cocuklarla karsilasiyoruz.biliyorsun otizmli cocuklar sima olarakta farkli olduklari için merak edip soruyorlar.bende kendimce onlarin en anliyabilecegi sekilde anlatmaya calisiyorum. Bu arada bir zamanlarda zencilere takilmistik biz bunlar niye kara diye:))))ne güzel aslina bakarsan dimii sorgulayan ,soran cocuk iyidir heralde:))))

    YanıtlaSil
  5. ebru baytaroglu11 Aralık 2013 18:30

    Ewet haklisiniz Ayşe hnm,,yalnis kelime kullandim söylemeye çalistigim down sendromlu çocuklardi.babaannemizin binasinda oldugu için arada da olsa karşiliyoruz.

    YanıtlaSil